flames of war

sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: flames of war

Post by sanguinius » Wed Jan 09, 2013 11:45 am

A bridge to far. Ik denk dat ik diene thuis heb liggen. Kan als inspiratie dienen. Vind je op internet geen kaarten van hoe het er toen uitzag?

grz

Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: flames of war

Post by SCHPOEFT » Wed Jan 09, 2013 12:02 pm

beide films bevatten een scene waar op de brug springstof is geplaatst.
In a bridge to far is het de brug in nijmegen dacht ik en in de andere film gaat het enkel over die brug at Remagen.


Stijn
ik zou geen al te grote constructies maken is speltechnisch ook weer veel te moeilijk.
is wel cool een tafel van 170 op 300 of dacht je maar aan 1 paneel.
Een rivier met brugje erover wat bergen, bos en een dorp en verharde en onverharde wegen. Maar ga je die dingen zoals wegen en rivier al permanent voorzien of modulair?
Een plaat die toe kan geplooid worden met al gras enzo op enof op de andere kant een woestijnondergrond voorzien??????
Ik zou zeggen laat u volledig gaan.

groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: flames of war

Post by queelocke » Wed Jan 09, 2013 1:19 pm

lets go bananas!!!!!!!!!!!

ga een bord maken van 120 op 180

op de site staat een arnhem speeltafel
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... _cat_id=24
op tubeke
http://www.youtube.com/watch?v=sJtgzdln-A4
krijg ineens goesting in papegaai
ga meer voor zo een tafel die velden en huizen zijn nog verplaatsbaar
ga proberen een goed evenwicht te vinden tussen fixed en verplaatsbare stukken mischien met magneten

zal ook proberen er een fotodagboek van te maken voor op faceboek te zetten of zo
dice count 10
Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

Re: flames of war

Post by Jakke » Wed Jan 09, 2013 3:15 pm

als ge wilt breng ik volgende speldag wel wat luchtfoto's mee van de bruggen rond arnhem en de landingszones in groesbeek etc.... als ge nog foto's moet hebben laat gerust weten dan breng ik wel wat materiaal mee...
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: flames of war

Post by queelocke » Tue Jan 22, 2013 10:23 pm

hoi iedereen

mischien niet op de juiste plek, maar kan er iemand mij is proberen uit te leggen hoe die unit markings werken
wil mijn tanks nr enzo geven maar krijg er kop nog staart aan hoe dat allemaal georganiseerd werd
weet dat je legers hebt en bataljions en corpsen en peletons maar snap er de ballen van.

alvast bedankt
dice count 10
Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

Re: flames of war

Post by Jakke » Tue Jan 22, 2013 11:11 pm

duits, rus of amerikaan, luchtlandingstroepen, marine, navy, armoured division, ss, waffenss, rangers, grenadiers?
welke eenheid probeer je na te maken, of wil je spelen? de rang en kentekens verschillen per legeronderdeel (land, lucht, zeemacht) met nog paar specificaties hier en daar :), zal de bib al eens raadplegen was me zoiets ook al aant afvragen voor men para's...
met deze links kan je al wel beginnen ik weet dat wiki niet de veiligste bron maar het meeste hierop lijkt wel te kloppen http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_ ... d_insignia


http://www.packrat-toyz.com/reference/w ... erence.htm


Squad - 9 to 10 soldiers. Typically commanded by a sergeant or staff sergeant, a squad or section is the smallest element in the Army structure, and its size is dependent on its function.

Platoon - 16 to 44 soldiers. A platoon is led by a lieutenant with an NCO as second in command, and consists of two to four squads or sections.

Company - 62 to 190 soldiers. Three to five platoons form a company, which is commanded by a captain with a first sergeant as the commander's principle NCO assistant. An artillery unit of equivalent size is called a battery, and a comparable armored or air cavalry unit is called a troop.

Battalion - 300 to 1,000 soldiers. Four to six companies make up a battalion, which is normally commanded by a lieutenant colonel with a command sergeant major as principle NCO assistant. A battalion is capable of independent operations of limited duration and scope. An armored or air cavalry unit of equivalent size is called a squadron.

Brigade - 3,000 to 5,000 solders. A brigade headquarters commands the tactical operation of two to five organic or attached combat battalions. Normally commanded by a colonel with a command sergeant major as senior NCO, brigades are employed on independent or semi-independent operations. Armored cavalry, ranger and special forces units this size are categorized as regiments or groups.

Division - 10,000 to 15,000 soldiers. Usually consisting of three brigade-sized elements and commanded by a major general, divisions are numbered and assigned missions based on their structures. The division performs major tactical operations for the corps and can conduct sustained battles and engagements.

Corps - 20,000 to 45,000 soldiers. Two to five divisions constitute a corps, which is typically commanded by a lieutenant general. As the deployable level of command required to synchronize and sustain combat operations, the corps provides the framework for multi-national operations.

Army - 50,000 + soliders. Typically commanded by a lieutenant general or higher, an army combines two or more corps. A theater army is the ranking Army component in a unified command, and it has operational and support responsibilities that are assigned by the theater commander in chief. The commander in chief and theater army commander may order formation of a field army to direct operations of assigned corps and divisions. An army group plans and directs campaigns in a theater, and is composed of two or more field armies under a designated commander. Army groups have not been employed by the Army since World War II.
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: flames of war

Post by queelocke » Tue Jan 22, 2013 11:31 pm

alvast heel fel bedankt Jakke

ben aan het twijfelen tussen "dessert rats" 7th armoured of wel het 11th armoured platoon in principe als ik ik het goed begrijp hetzelfde is samenstelling

is dus of een ratje of een stierke schilderen, maar welke nr moeten er dan op de tanks en dergelijke en hebben die ook zo van de rode en blauwe vierkanten enzo,
Bart staat er op uw sherman zo geen vierkant is dat canadees of zetten ze dat op elke sherman
dacht dat ik ergens gelezen had dat het eerste cijfer slaat op het type tank en het 2e op de unit maar wil dat dan zeggen dat er 3 tanks rondbollen met bv 54

leuk he iets historisch correct willen krijgen
dice count 10
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: flames of war

Post by SCHPOEFT » Wed Jan 23, 2013 12:51 am

Dat vierkant is het tank squadron symbool bij commonwealth tanks
Hq squadron is een ruit
A squadron is een driehoek
B squadron een vierkant
C squadron een cirkel
De nummer erin is de troop nummer
Je hebt 5 troops per squadron van elk 3 of 4 tanks afhankelijk wanneer in den oorlog
De nummering is van 1 tot 5 per squadron of van 1 tot 15.
Ook tanknamen die met a,b of c beginnen duidt op de squadron meer het us manier.
Ik weet alleen nog niet wat er in de squadronmarking moet van het squadron hq niets of hq erin.
De kleur van driehoek, cirkel of vierkant duiden ook ergens op.
Het geel is bestemd voor second senior regiment.
Dit staat ook ergens in de boeken van fow dacht turning tide.
Hier een link naar wat orbats ( orders of battle) voor de verdeling van troops en squadrons
http://www.armouredacorn.com/orbatscdnww2.html
En ook wat beschilderde tanks
http://www.armouredacorn.com/cvm.html
De rode 52 op de tank is het nummer van het regiment de fort garry horse 10 th armoured regiment.
De gele maple leaf op blauw en zwart is van de second canadian armoured division.
En dan nog ne t nummer is de serienummer. Vroeger met jaartal erin
Ook hadden ze de gewichtsklasse cijfers voor over bruggen te mogen of niet.
Engelsen zijn vergelijkbaar.


Groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: flames of war

Post by queelocke » Wed Jan 23, 2013 1:08 pm

en dat allemaal voor een tankske van nog geen 5 cm

Merciekes
dice count 10
mannfred
Corsair
Posts: 157
Joined: Tue Aug 07, 2012 9:01 am
Location: Tielt-Winge

Re: flames of war

Post by mannfred » Sat Feb 02, 2013 2:51 am

En dan hebt ge de duitse tanknummering nog niet gezien, of die van de voertuiugen van de luftwaffe ...
Ik heb nog menig naslagwerk hiervan liggen
"Argentum non habemus, aurum sed valemus"
Famous quote of mercenary captain Kajote Ugly after capturing yet another empty treasure chest
Post Reply