Painting/modelling Skaven

queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by queelocke » Sun Oct 28, 2012 7:06 pm

inderdaad zelfde link, vreemd

bedoelde zo een ronde loupe met led de bovenste bij de lampen zo heb ik er eentje
maar zou de volgende meer aanraden "daglicht grote lamp" kost wel net geen 70 euro zonder voet die verlicht wel heel uw werkplek die andere is alleen goed voor alleen je werkstuk te verlichten

ik begin stillekes aan wel ambetant aan het worden van u.
drybrush en wash zijn de EERSTE technieken die je moet leren anders kom je nergens
de stap ervoor is gewoon uw potteke opendraaien

verdunnen van verf hangt zoals fitz al zei van het merk, potje, kleur en gewenste techniek. ik lees dan dat je al thinners en zo aan het gebruiken bent dat is niet echt noob, want die schilderen recht uit de pot
met een beetje water kom je ook al heel ver.
vraag me wel af welke technieken jij dan beschouwt als beginners technieken?

kan je is beschrijven hoe je nu verf op je figuur krijgt? waarschijnlijk ben je al een "wash" aan het doen.
dice count 10
Dorianvd
Warrior
Posts: 48
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:10 pm
Location: Scherpenheuvel

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Dorianvd » Mon Oct 29, 2012 3:14 pm

Ja, dat ambetant worden is wederzijds.
Er is een verschil tussen helpen en iemand die eerste technieken opdringen.
Dit is een persoonlijke keuze.
Ik leer trouwens ook van een goede painter en die vertelde mij om even te wachten met washen en dry brushen.
Ik vraag gwn raad, begin niet voortdurend over die 2 technieken door te drammen, dank u.
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by queelocke » Mon Oct 29, 2012 3:38 pm

ok geen probleem

sorry dat ik dat opdring maar dat zijn in mijn ogen DE technieken die je het best zo snel mogelijk leert
ben dan heel nieuwsgierig naar wat de mening is van je vriend, laat het me weten want we zijn nooit te oud om te leren.

welke technieken pas je dan nu eigenlijk toe?
dice count 10
User avatar
Fitz
The Toy-Boy of Brionne
Posts: 89
Joined: Tue Aug 07, 2012 6:46 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Fitz » Mon Oct 29, 2012 6:39 pm

Onze Queel wa steunen.
Wash & drybrush zijn gemakkelijk toe te passen en geven direct een groot effect.
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Tim » Mon Oct 29, 2012 7:25 pm

Fitz wrote:Onze Queel wa steunen.
Wash & drybrush zijn gemakkelijk toe te passen en geven direct een groot effect.
volledig mee eens, ben men lizardmen leger VOLLEDIG aan het painted met alleen basic color/wash/drybrush, heel simpel en heel mooi. SUPER tabletop quality en zelfs ietsjes beter.
Elke persoon die begint met verven leert best met deze technieken te verven, kleine foutjes zijn hierbij niet erg en wss achteraf niet meer zichtbaar etc. Zou persoonlijk deze technieken aanleren, denk niet dat er iets zo effectief is! Maar ieder zijn keuze natuurlijk :)
Flames of war : USA incomming :)
buizerd
Hellbrute
Posts: 239
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:38 am

Re: Painting/modelling Skaven

Post by buizerd » Mon Oct 29, 2012 7:27 pm

kun je ze eens tonen, die lizardmen?
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Tim » Mon Oct 29, 2012 7:44 pm

buizerd wrote:kun je ze eens tonen, die lizardmen?
Nee niet echt, zal ze zo snel mogelijk eens meebrengen om te spelen :)
Flames of war : USA incomming :)
Dorianvd
Warrior
Posts: 48
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:10 pm
Location: Scherpenheuvel

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Dorianvd » Tue Oct 30, 2012 5:28 am

Ik pas nog geen technieken toe. Zou er mss eentje moeten toepassen op de haren van de ratten, want vind dat Rat Brown van Army Painter primer niet zo mooi. Ik heb trouwens ontdekt dat ik te weinig verfjes heb om veel verscheidene kledij te verven en heb al dan een beetje zitten mengen. Ivm dat onbewust washen: ik meng wss te veel thinner met water, maar dit lijkt van potje verf tot verf te verschillen hoe goed dit al dan niet pakt. Nog geen idee hoe de juiste verhouding van verdunnen is. Als er een ratje af is, zet ik er die dark toner op en daarna zal ik wel zien welk effect wash bv op volgende ratjes in combinatie met die dark toner geven. Ik heb enkele wash verfjes. Ik wil alles geleidelijk aan doen en zien wat het geeft. Heb al gedacht dat bepantsering drybrushen (weet niet met welke verf) een mooi effect zou geven. Dit is nog veronderstelling en ga er nog ff met wachten. Wat ook nog even kan wachten, maar bij Skaven lijkt te passen is rust op bepantsering en/of hun wapens schilderen. Ik zie wel wnnr ik denk dat de tijd rijp is. Het moet nu vooral plezant blijven zonder al te veel gedoe en heel geleidelijk aan. Zo zie ik ook mooi het verschil tussen toegepaste dingen. Ik heb 80 Clan Rats buiten alles dus heb wel genoeg modellen om hier en daar wat anders te doen. :)
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Tim » Tue Oct 30, 2012 6:04 am

als ge met army painter dark/medium/light tones werkt, hoeft ge al die technieken niet toe te passen. Sta tutorial op http://www.thearmypainter.com gwn basis kleuren, geen donker liefst en dan army painter tone erop, matt vernis en voila 't is klaar :) baseke versieren en ge hebt een mooi tabletop quality.
Flames of war : USA incomming :)
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by queelocke » Tue Oct 30, 2012 1:52 pm

baseke versieren :shock:
ken ik je ergens van?

met 5 kleuren maak je in theorie al de kleuren van de wereld
cyaan (blauw) geel en magenta (soort rood) marine blue, sunburst yellow en bloodred
dan nog wit en zwart
blauw geel is groen
geel rood is oranje
blauw rood is paars
door zwart en wit kan je kleuren verdonkeren en verlichten dit is echt nog maar het vlokje sneeuw op de ijsberg ivm met kleurtheorie maar we gaan het simpel houden
de kleuren die je absoluut in huis moet halen zijn volgens mij
blauw, geel en rood, zwart en wit, bruin en groen die laatste 2 kan je wel krijgen door mengen maar je moet het je ook niet te moeilijk maken. en dan nog een flesh (dwarfskin bv) persoonlijk gebruik ik zelden wit om tint lichter te krijgen maar bonewhite
dan de metals chainmail en mithril silver en dan nog een goud of zo
de meeste firmas maken zo wel starters die zijn meestal wel compleet om te starten

tip voor je pelske meng een klein beetje bruin met een puntje zwart daar goed veel water bij en smeer dat maar op die grondlaag. (bravo je eerste wash) is deze kleur dan te donker dan gebruik je je basis bruin met een drupke wit of bonewhite dit kan je drybrushen of hier en daar een puntje aantitsen.

thinner met water mengen? je thinner vervangt het water in je mengsels het voordeel van thinner is dat het ongeveer dezelfde dikte heeft als verf en dat water en de pigmenten in je verf sneller de neiging hebben om te willen ontbinden doe maar is een druppel met water en verf of thinner en verf op een blad papier na uitdrogen laat het water en verf een kring na en thinner en verf zou normaal een mooie vlek moeten nalaten
je kan niet zeggen dat het een slechter is dan het ander want dit "effect" kan soms handig zijn

vroeger gebruikte ik ook ook zo een thinner water mix als ik me niet vergis 1 deel mat medium 1 deel thinner (vallejo) en 2 delen gedestilleerd water had daar een heel potje van gemaakt. Nu gebruik ik af en toe nog mat medium (vooral bij groen, bij mij blinkt dat altijd zo fel) maar gebruik ik vooral water heb 2 potjes op men werkplek staan een proper voor te mengen en een voor vuil water dus penselen spoelen enz als ik metals doe komt er nog een derde bij wat daarin zitten zo'n glinsterkes die ook je spoel water vervuilen.

voor juiste dikte verf water verhouding een wetpallet is meestal daarvoor een oplossing (dacht dat je zo een veel te duur van privateer had gekocht)


roest schilderen is niet zo moeilijk, basis van metaal dan pak je een oud penseel en knip je de helft van de haren af met deze borstel stippel je dan een donker bruin op de plaats die je roestig wilt goed laten drogen dan stipel je op dat bruin met een oranje hier en daar nog een keer en daarna nog op minder plaatsen een beetje met blzing orange is een nog feller oranje


dat geleidelijk aan begrijp ik wel ergens maar aan de andere kant ook niet, komt een beetje raar over
is precies alsof we in het zwembad staan en we moeten aan de overkant geraken en jij wil toch eerst is proberen om te kruipen over de bodem je geraakt er wel maar gaat lang duren terwijl het ook gaat als we gewoon stappen (drybrush en wash) en nog beter als we zwemmen

weet niet of je ooit figuren van wooshum, fumblepin, ... hebt gezien, resultaat van een paar weekends coaching. Wil altijd nog is komen demo geven bv de 4e of de dag van de vergadering.


als je puur alleen maar base uit een spuitbus en dan toner erover dan ben je geen schilder maar een verver.
dice count 10
Post Reply