Painting/modelling Skaven

Dorianvd
Warrior
Posts: 48
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:10 pm
Location: Scherpenheuvel

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Dorianvd » Thu Oct 25, 2012 5:54 pm

Hallo

Bij ons zijn alle kamers vrij donker. Zelfs met het licht aan en een bureaulampje is het nog niet het ideale euh... licht om te schilderen. Welke tafellamp raad je aan, waar deze in de buurt te kopen en tegen welke prijs ongeveer?
ik heb mijn gevoelhorentjes al eens uitgestoken: was een lamp met wit licht (geel licht zou niet goed zijn voor precisiewerk?) en een microscoopje, het kost €90. :shock:
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Tim » Thu Oct 25, 2012 6:15 pm

Lol, ik heb een bureaulamp staan van de ikea van 25€ ofzo :) werkt goed genoeg hoor :p
Flames of war : USA incomming :)
Dorianvd
Warrior
Posts: 48
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:10 pm
Location: Scherpenheuvel

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Dorianvd » Thu Oct 25, 2012 7:52 pm

Ikea is bij mijn weten niet echt in de buurt. :)
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by queelocke » Thu Oct 25, 2012 10:47 pm

een "daglamp" is nog beter dan wit licht
hellaas bestaat dat niet in spaarlamptoestanden alleen maar gloeilamp en die worden moeilijk om te vinden
armatuur maakt niet zoveel uit ikea heeft goedkope maar waarschijnlijk kan je dat bolleke ook wel in uw lamp draaien
wat ik wel niet begrijp is dat je voor darkshading gaat gaan en dan toch lamp wil, soit
ik heb net een gekocht met een loep en led voor 30 euro op een beurs in eindhoven, die mensen stonden vorig jaar ook op crisis, daar ga ik ook naartoe
dacht dat ingelberts ook iets gelijkaardig heeft weet de prijs wel niet

zou graag nog iets anders willen maar dat kost direct 100 euro
dice count 10
Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Jakke » Thu Oct 25, 2012 10:53 pm

hobbywinkels voor postzegels etc kunnen ook helpen, ga binnenkort is zien voor een beginnersetje waar een degelijk vergrootglas bijzit, weet helaas wel niets van de prijzen, ik gebruik nu gewoon een vergrootglas aan een stevige vrij dikke ijzerdraad voor details en probeer zoveel mogelijk overdag te painten bij natuurlijk licht
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by queelocke » Fri Oct 26, 2012 12:03 pm

ik ga de 3de november naar crisis

die gaan er ook zijn
http://www.protools.be/N_frame.html?htt ... _home.html
als je wil kan je mee rijden of breng ik het wel mee.
het is mischien we handig dat je die eerst iets laat weten, dat je zeker bent dat ze dat bij hebben.
dice count 10
Dorianvd
Warrior
Posts: 48
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:10 pm
Location: Scherpenheuvel

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Dorianvd » Fri Oct 26, 2012 4:33 pm

@Queelocke: welke lamp raad je aan, want er is bv €30 prijsverschil tss de lampen?
Wat je niet wilt begrijpen is dat ik niet veel druk in het begin op mezelf wil zetten ivm schilderen, omdat ik weet dat ik er dan , net zoals in het verleden, de brui aan geef. :) Wss ga ik die "beginnerstechnieken" wel leren, maar nog niet nu. Het zal al veel zijn als ik gwn weet waar ik met bezig ben, binnen de lijntjes en sneller kan verven. :) Ik wil gewoon een goede lamp, bij mij en mijn vriendin thuis is het vrij donker + ik lees dieje "how to paint miniatures" link en daar begon men al direct over lampen.
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by queelocke » Sun Oct 28, 2012 10:54 am

http://www.protools.be/N_frame.html?htt ... _home.html

deze heb ik nu maar heb die minder betaald op de beurs
is een hele goede maar dient eigenlijk alleen maar om beetje bij te verlichten.

zou graag deze hebben.
http://www.protools.be/N_frame.html?htt ... _home.html

deze verlicht meer de hele tafel en denk dat dat beter is voor u

maar denk dat je beter is naar freetime of zo gaat daar staan ook veel bureau lampen aan een goedkopere prijs.

als je de basis niet wil leren hoe krijg je dan verf op je figuur de dingen die je nu doet hebben gewoon een fancy naam; het kan zijn dat je onbewust al aan het washen, drybrushen bent.
dice count 10
Dorianvd
Warrior
Posts: 48
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:10 pm
Location: Scherpenheuvel

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Dorianvd » Sun Oct 28, 2012 11:22 am

Die links sturen me gewoon naar dezelfde pagina, niet naar desbetreffende lamp. :) Welke raad je aan? Gisteren bij mijn grootouders geschilderd, hebben LED verlichting, heb toen zelfs mijn bureaulamp nodig gehad.
Welke fancy namen pas ik dan toe? Ik ben gewoon aan het schilderen hoor. Ik weet idd niet hoe juist te verdunnen enz tot nu toe nog geen info daar over gevonden. Zo'n dingen zou ik allereerst willen leren, kleine prutsdingetjes eigl waar gevorderde painters niet meer stil bij staan, niet drybrushing, washen en highlighting bv. Ik dun mijn verf met ne thinner, maar weet idd niet hoeveel daar bij te doen.
User avatar
Fitz
The Toy-Boy of Brionne
Posts: 89
Joined: Tue Aug 07, 2012 6:46 pm

Re: Painting/modelling Skaven

Post by Fitz » Sun Oct 28, 2012 6:13 pm

Hoeveel te verdunnen daar is geen standaard antwoord op,moet je eigenlijk aanvoelen en leer je dus al doende.Is trouwens afhankelijk vd verf en wat je wil doen.
Post Reply