Page 1 of 2

Crop fields als scenery

Posted: Sat Jul 06, 2013 8:37 pm
by SCHPOEFT
Hallo fow ers

Ik heb gisteren na een battle ontdekt dat ik crop fields als scenery verkeerd speelde.
Ze geven wel concealment en are slow going maar blokkeren geen line of sight.
Vergelijkbaar eigenlijk met wat een haag doet enkel is een bogging check niet nodig.

Hoop dat het wat duidelijk is, sorry en groeten
Bart.

Re: Crop fields als scenery

Posted: Sat Jul 06, 2013 9:02 pm
by El muerto
Dus toch? Goe om te weten :)

Re: Crop fields als scenery

Posted: Sat Jul 06, 2013 9:31 pm
by SCHPOEFT
Tis daarom dat ik het postte.
Maar het was me ook zo uitgelegd.

Re: Crop fields als scenery

Posted: Sat Jul 06, 2013 9:58 pm
by El muerto
Altijd leuk om te weten dat ik toch gelijk had :D

Re: Crop fields als scenery

Posted: Sun Jul 07, 2013 4:23 pm
by queelocke
mij lijkt het logischer dat het wel line of sight blocked voor infanterie maar niet voor tanks?

zo zou ik het spelen naar mijn gevoel.

Re: Crop fields als scenery

Posted: Sun Jul 07, 2013 5:43 pm
by El muerto
Das idd meest logische, waar had ge da gelezen, wie heeft u dat gezegd? In ieder geval maakt het niet uit he, als ge op voorhand dat kunt afspreken met uw tegenspeler.
Op fow.nl zeggen ze ook dat je dat best kan afspreken.

Re: Crop fields als scenery

Posted: Mon Jul 08, 2013 11:41 am
by queelocke
heb dat nergens gelezen dat is gewoon mijn gevoel. was gisteren is gaan wandelen en kwam langs zo een graan veld en vond dat dat redelijk lang was kwam zeker tot aan men middel.
zou het gaan testen maar heb veel te veel schrik van "de korenpater".

Re: Crop fields als scenery

Posted: Wed Jul 10, 2013 2:20 pm
by mannfred
Ik ben gisteren als leek voor de eerste keer door de sectie "terrein" gegaan, het staat daar mooi netjes in een tabel pg 30 : slowgoing + concealment, maar geen bulletproof cover.

Re: Crop fields als scenery

Posted: Fri Jul 12, 2013 6:53 pm
by queelocke
graan is max 1.20 hoog dus een tank torent daar toch wel boven uit denk ik.

Re: Crop fields als scenery

Posted: Wed Jul 17, 2013 2:50 pm
by JasperVR
Bij monde van de maker van het spel in de 3rd edition Q&A
So a Road, which is Area Terrain, is not
going to conceal anything. A wood on
the other hand will conceal anything on
the edge of it and block sight to or from
anything in it. A field of standing crops
will conceal teams if it is half their height,
acts as a wood if it is taller than both
teams, and if it is less than half as high as
the teams in it, as a field of turnips would
be, does nothing at all.
As always, it’s a good idea to discuss the
terrain with your opponent before the
game to make sure that you agree on how
each piece should be played.
Dus eenzelfde graanveld kan zoals Stijn suggereert blijkbaar werken als een soort bos voor infanterie (blokkeert LoS + concealment + slow going) maar als een 'crop field' voor tanks (concealment + slow going maar blokkeert LoS niet) :)