Errata en vragen

User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Thu Oct 11, 2012 1:02 am

Grots kunnen niet tot een klan behoren. Niks vaags aan :p

p53 onder Orks:
Klan Upgrade: When you hire an Ork you may upgrade him to a member of one of the six Ork klans described on the next page. This adds +5 teef to the base cost of the Ork and can only be done when hiring him. An Ork may not be upgraded later on.
p54
Orks and Gretchin are derived from the same gene stock and have a shared history, ‘kultur’ and tech level. Gretchin therefore count as Orks when it comes to proficiency with weapons and items, shopping, and so on, so they use the Ork armoury.


Ik snap ook niet wat het probleem is met de pinning......
Ventjes die imuum zijn voor pinning [lees: imuum voor normal enemy fire] kosten ook een pak meer.
[Ik heb bv 6 Space Marines waarvan er 3 niet eens armour dragen voor 1200+ punten.....]

Een ''normaal' leger zal normaal vele meer volk mee hebben. (Dus nooit allemaal pinned raken.)

Pinned zijn is ook niet noodzakelijk iets slechts. Je moet er gewoon rekening mee houden in je opstelling, taktiek en gang compositie.
As ge achter cover staat kunnen ze bv maar 1ne keer op u schieten. (Omdat je erna uit het zicht bent!)
Ge kunt ook terug recht komen door een ally in je buurt te hebben. (Een mentor achter een hoekje?)
Ook kan je door career,etc, imuum worden voor pinning.
(En deze vendjes vooraan zetten sinds de vijand op de dichtsbijzijnde ''threat'' moet schieten tenzij er een gemakkelijker doelwit is.)

Break tests moeten trouwens altijd genomen worden!


Het is nu eenmaal ook een RPG!



De grots in GONU zijn niet echt slaven.
Gretchin, or grots, are the Orks’ slave-race. However, in Nu Ork many gretchin can strike out on their own and make a good living in the lawless ruins. Although weak and cowardly, grots can be quite smart and resourceful when motivated by treats or threats.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Errata en vragen

Post by JasperVR » Thu Oct 11, 2012 6:59 pm

Ja goed, het enige dat vaag is, zijn mijn reading skills :p

Dan moeten we wel eens bedenken of we Grotz geen eigen Klanz kunnen geven. Ik geloof dat in Gorkamorka er onafhankelijke Grotz waren, die in een soort communistische clan zaten?
In gezien het toch Mirror-verse is, moogt ge wat doen wat ge wilt he.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Thu Oct 11, 2012 11:11 pm

Inderdaad. We kunnen gewoon de regels van Necromunda overnemen [voor Grot Klans] indien iemand deze heeft? ^^
Lijkt me een goed plan. Wat denkt de rest?
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Thu Oct 11, 2012 11:52 pm

als we dan toch clans gaan maken voor gobo"s kunnen we er evengoed voor elk ras dat geen clans heeft er verzinnen. zoals eerder gezegd stel ik voor om voor 8 clans te verzinnen. we zullen eerste beginnen met de verschillende regels en namen die een clan biedt en daarna de point cost. ben absoluut niet syerk in fluff dus als iemand wat clans kent en bijkomende info omtrent, wel zien dat we geen uber clans maken en dat het in de sfeer van de clan blijft.

eerst even wachten op een reactie van stijn zodat we er allemaal mee akkoord gaan.
conect'r dice 9
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Fri Oct 12, 2012 12:26 am

We gaan er geen verzinnen. We nemen de regels van Necromunda over.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Fri Oct 12, 2012 9:09 am

ja voor grot clans. en de rest? waarom clans voor grots toevoegen en niet voor de rest.
conect'r dice 9
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Fri Oct 12, 2012 10:09 am

voor zover ik mij kan herrineren zijn de grotz nooit een "officiele" gang geweest in necromunda, mischien in Gorka morka, maar daar weet/ ken ik niets van.

voor al de rest clans/ home planets verzinnen is wel leuk maar denk ik niet haalbaar/speelbaar
want iedereen wil dan voor zijn ras een ding dat maakt dat ze niet pinned geraken of waardoor ze wapens van eender wat kunnen pakken.
denk dat er al veel opgelost is doordat je in je clan eender wat kan instoempen,
als je wil maak je een grot leger met marines? Of eldar die hand in hand lopen met dark eldar.
Je kan ook alleen maar de stat line gebruiken, alleen jammer van de extra cost maar die was je ook kwijt als je clan cost zou betalen.

waarom ik grotz met een clan wou pakken was vooral omdat ik die hun tanden wil uitkloppen past in fluff, was niet de bedoeling om Goffs te maken.

Vind het ook bizar dat marines wel niet pinned geraken en chaos marines kunnen dat wel. Logisch???

terug naar de grotz
Quote:
Orks and Gretchin are derived from the same gene stock and have a shared history, ‘kultur’ and tech level. Gretchin therefore count as Orks when it comes to proficiency with weapons and items, shopping, and so on, so they use the Ork armoury.

voor wat staat die and so on in die zin? Clans? Maakt niet uit heb al andere regelkes/ items gevonden waar ik ook ongeveer mee kan maken wat ik voor ogen had.

Tot straks op het speelveld
dice count 10
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Fri Oct 12, 2012 10:45 am

Gewoon dat hij niks vergeten is.
Ge moet diene tekst bezien als "fluff", gelijk in de regelboek, eerst fluff, dan de eigenlijke regels.
Wat in dit geval betekend dat ze de Ork armoury gebruiken.

Als voor chaos. Deze gaan liggen voor hun eigen bestwil. En denken niet aan de rest.
Chaos Marines vechten voor zichzelf. Niet voor de andere leden van het team.
Ook zijn deze meer kwetsbaar. Sinds deze vlees groeien over hun armour etc.
(Je kan ook Death Gaurd nemen, imuum voor pinning)
Ben ook is aan het kijken bij de rest. Chaos heeft veel regels ^^

De patron Gods advancements zijn awesome....
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Fri Oct 12, 2012 5:52 pm

Ok :(

had zo graag de tanden uit men gretchin gemept

chaos is cool
volgende probleem, je kan zo een herald oproepen en die kan zelfs meegaan naar een volgend spel telt dan zelfs als ganger voor loot en zo, maar daar staat nergens een point cost voor dus die telt niet mee voor rating

die kan zelfs evolueren, als je hem er af knalt is hij wel weg maar in het volgende game kan je die terug oproepen mits je terug een cirkel kunt maken rechtvaardigt de prijs van de summonkit die demon?
dice count 10
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Fri Oct 12, 2012 9:00 pm

die moeten ook een cost hebben he. anders summon ik ieder spel zo een daemonette die levelled en al zonder meerprijs aan mijn teamcost. dat is te sterk, ander gaat iedereen chaos spelen voor gratis models.

wat clans betreft: het zou absoluut belachelijk zijn dat er een grotclan is die pinning voorkomt. grots blijven cowards ongeacht waar toe ze behoren. ook zou een clan grots die tot alle wapens toegang heeft ridicuul zijn, een grot is gewoon te dom om een gesofisticeerd eldar wapen te bedienen. dit zou net zo zijn als een clan super snelle squats te maken. gaat gewoon anatomisch niet. :)
conect'r dice 9
Post Reply