Hoe beginnen met FOW

WW2 wargaming
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Hoe beginnen met FOW

Post by Tim » Sat Mar 01, 2014 4:04 pm

FOW lijkt me al een tijdje een interessant spel, ben op het internet al wat aan het opzoeken maar snap het niet zo goed op gebied van army builden etc ( vergelijk het beetje met warhammer wat ik mss niet mag doen ) Maar als ik nu bvb de starterset zou aankopen open fire, kan ik dan al spelen met een fatsoenlijk legertje? (hoeveel pt zou dit opbrengen?) En later om uit te breiden, alles lijkt me zo beetje opeen. Ben ook op zo grotere dozen gekomen die precies een heel leger voorstellen, zou dat voldoende zijn om echte games te kunnen mee spelen? bbv zoals deze : http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3596
Flames of war : USA incomming :)
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by SCHPOEFT » Sat Mar 01, 2014 4:27 pm

Hallo Tim

Flames lijkt niet alleen leuk maar is het ook, zeker als wo2 geschiedenis u aantrekt maakt het het spel nog mooier.
Ik zou u de starterset aanbevelen want daar zit een kleine handige complete regelboek bij, laat je best in een copyceter inbinden.
Dan de troepen, er zit voor een 800 punten axis in degelijke basis voor een duitse lijst verder op uit te bouwen. En voor 800 punten amerikaanse para's en britse tanks, deze zijn ook een degelijke basis om op verder te bouwen.
Qua prijs kwaliteit zekers de moeite.
Wat het maken van een lijst betreft kan je op het internet wat filmpjes vinden
http://www.flamesofwar.com/?tabid=106
Dit is een bootcamp van flames zelf zeer handig om de basis door te krijgen zoals ook een lijstje maken.
Er is de site easyarmy.com waar je ook je lijst kan maken, heel handig maar voor de pdf lijsten is deze gratis de lijsten uit een armyboek moet je kopen of unlocken. Zeer handig probeer. Eens hoe dit gaat. Met een gratis lijst.

Hopelijk welkom bij de fow bende en zin in een demo met de startersdoos laat iets horen op het forum als ik vrij ben wil ik zekers eentje geven.

Groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by Tim » Sat Mar 01, 2014 4:58 pm

Hey Bart, bedankt voor de snelle reply. Denk dat ik eens ga proberen langs te komen als jullie aan het spelen zijn om zo er beetje meer over te leren! Vind het voor de moment erg interessant uit zien, is ook totaal nieuw voor mij! Denk dat ik de starterdoos zowieso dan zal aanschaffen, kan ik toch al eens wat testen en verder zien :) allessinds bedankt voor de reply!
Flames of war : USA incomming :)
kris
Banshee
Posts: 66
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:41 am

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by kris » Sat Mar 01, 2014 9:43 pm

op 16 maart houden wij een intern tornooitje van flames of war
misschien het moment om eens te komen kijken en kennismaken
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by Tim » Sat Mar 01, 2014 9:51 pm

kris wrote:op 16 maart houden wij een intern tornooitje van flames of war
misschien het moment om eens te komen kijken en kennismaken
jep, heb het gelezen op het forum. Ga proberen eens langs te komen dan, dan zie ik al iets meer he :)
Flames of war : USA incomming :)
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by queelocke » Sun Mar 02, 2014 9:20 am

startdoos is heel mooie doos om mee te beginnen, daar zit alles in om het spel mee te spelen.

weet niet waar je mee wil gaan spelen maar die "Britse" sherman tank kan je ook als Amerikaanse tanks gebruiken
de doos is gebaseerd op de slag rond Arnhem

zou zeker die filmpjes op youtube bekijken
dice count 10
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by Tim » Sun Mar 02, 2014 6:28 pm

alright thanks alot :)

Ga die filmkes op de flames of war site die Bart me aanrade eens goed bekijken, ziet er goed informatief uit. Alles lijkt me toch al leuk enzo. Ga men best doen om de 16e eens langs te komen, kan ik eens alles bekijken en een echte battle zien. En de starterdoos dan eens aanschaffen enzo wa kleine games proberen te spelen :) welk land ik zou willen weet ik nog niet 100% maar atm lijkt me amerika wel cool.
Flames of war : USA incomming :)
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by SCHPOEFT » Mon Mar 03, 2014 9:09 am

als je bij uw starterdoos de duitsers niet nodig hebt dan wil ik gerust deze overkopen.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
Tim
Wight
Posts: 77
Joined: Tue Sep 18, 2012 4:59 am

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by Tim » Mon Mar 03, 2014 5:30 pm

SCHPOEFT wrote:als je bij uw starterdoos de duitsers niet nodig hebt dan wil ik gerust deze overkopen.
ok, zal ik onthouden , dan laat ik u wel iets weten :) ga eerst de 16e proberen langs te komen om is te zien en dan ga ik al veel meer informatie weten over alles he :p
Maar heb allessinds interesse, weet nu niet of dit spel regelmatig gespeeld word?
Flames of war : USA incomming :)
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: Hoe beginnen met FOW

Post by sanguinius » Mon Mar 03, 2014 9:34 pm

Tim wrote:
SCHPOEFT wrote:als je bij uw starterdoos de duitsers niet nodig hebt dan wil ik gerust deze overkopen.
ok, zal ik onthouden , dan laat ik u wel iets weten :) ga eerst de 16e proberen langs te komen om is te zien en dan ga ik al veel meer informatie weten over alles he :p
Maar heb allessinds interesse, weet nu niet of dit spel regelmatig gespeeld word?
Hoe regelmatiger hoe liever wat mij betreft. Het wordt zeker regelmatig gespeeld door verschillende mensen. Laat zeker weten als je eens wil spelen.

grz

Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
Post Reply