Crop fields als scenery

WW2 wargaming
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Crop fields als scenery

Post by SCHPOEFT » Sat Jul 06, 2013 8:37 pm

Hallo fow ers

Ik heb gisteren na een battle ontdekt dat ik crop fields als scenery verkeerd speelde.
Ze geven wel concealment en are slow going maar blokkeren geen line of sight.
Vergelijkbaar eigenlijk met wat een haag doet enkel is een bogging check niet nodig.

Hoop dat het wat duidelijk is, sorry en groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by El muerto » Sat Jul 06, 2013 9:02 pm

Dus toch? Goe om te weten :)
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by SCHPOEFT » Sat Jul 06, 2013 9:31 pm

Tis daarom dat ik het postte.
Maar het was me ook zo uitgelegd.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by El muerto » Sat Jul 06, 2013 9:58 pm

Altijd leuk om te weten dat ik toch gelijk had :D
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by queelocke » Sun Jul 07, 2013 4:23 pm

mij lijkt het logischer dat het wel line of sight blocked voor infanterie maar niet voor tanks?

zo zou ik het spelen naar mijn gevoel.
dice count 10
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by El muerto » Sun Jul 07, 2013 5:43 pm

Das idd meest logische, waar had ge da gelezen, wie heeft u dat gezegd? In ieder geval maakt het niet uit he, als ge op voorhand dat kunt afspreken met uw tegenspeler.
Op fow.nl zeggen ze ook dat je dat best kan afspreken.
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by queelocke » Mon Jul 08, 2013 11:41 am

heb dat nergens gelezen dat is gewoon mijn gevoel. was gisteren is gaan wandelen en kwam langs zo een graan veld en vond dat dat redelijk lang was kwam zeker tot aan men middel.
zou het gaan testen maar heb veel te veel schrik van "de korenpater".
dice count 10
mannfred
Corsair
Posts: 157
Joined: Tue Aug 07, 2012 9:01 am
Location: Tielt-Winge

Re: Crop fields als scenery

Post by mannfred » Wed Jul 10, 2013 2:20 pm

Ik ben gisteren als leek voor de eerste keer door de sectie "terrein" gegaan, het staat daar mooi netjes in een tabel pg 30 : slowgoing + concealment, maar geen bulletproof cover.
"Argentum non habemus, aurum sed valemus"
Famous quote of mercenary captain Kajote Ugly after capturing yet another empty treasure chest
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by queelocke » Fri Jul 12, 2013 6:53 pm

graan is max 1.20 hoog dus een tank torent daar toch wel boven uit denk ik.
dice count 10
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Crop fields als scenery

Post by JasperVR » Wed Jul 17, 2013 2:50 pm

Bij monde van de maker van het spel in de 3rd edition Q&A
So a Road, which is Area Terrain, is not
going to conceal anything. A wood on
the other hand will conceal anything on
the edge of it and block sight to or from
anything in it. A field of standing crops
will conceal teams if it is half their height,
acts as a wood if it is taller than both
teams, and if it is less than half as high as
the teams in it, as a field of turnips would
be, does nothing at all.
As always, it’s a good idea to discuss the
terrain with your opponent before the
game to make sure that you agree on how
each piece should be played.
Dus eenzelfde graanveld kan zoals Stijn suggereert blijkbaar werken als een soort bos voor infanterie (blokkeert LoS + concealment + slow going) maar als een 'crop field' voor tanks (concealment + slow going maar blokkeert LoS niet) :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Post Reply