regels Q en A

WW2 wargaming
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by sanguinius » Thu Aug 29, 2013 5:02 pm

JasperVR wrote:Enkele van de kerels v Leopoldsburg waren aan het praten over hoe large guns enzo nooit concealment krijgen en dus nooit de 3+ ipv 5+ krijgen;

blijkbaar is dit niet zo als ik het volgende begrijp:
Gun teams save on 3+ rather than 5+ when they are
gone to ground (even if not concealed)

http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do ... nThree.pdf

(het wegnemen van GtG door Recce resulteert wel in een drop van 3+ naar 5+)
Ik dacht ook zoiets, dat zware heavy artillerie geen concealment konden krijgen. Alleen weet ik niet vanbuiten waar dat ergens staat in de rulebook.
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by sanguinius » Thu Aug 29, 2013 9:34 pm

pagina 51: dug in heavy guns ... are not concealed but in bulletproof cover unless concealed by terrain

is het deze regel die je zocht?
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by JasperVR » Fri Aug 30, 2013 10:39 am

Ik ben ermee akkoord dat die geen concealment krijgen, maar die van Leopoldsburg hadden er op gewezen dat dat betekent dat heavy gun teams dan ook enkel een 5+ hadden en geen 3+ zoals andere gun teams kunnen krijgen mits ze GtG zijn;
volgens dat document op de FoW website gaat dat dus wel, en is in functie van de save GtG los van concealment :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: regels Q en A

Post by queelocke » Sat Mar 22, 2014 10:59 pm

leuk spelletje gehad tegen Johan maar nu zit ik met een paar vraagjes

wat als in de eerste beurt je volledige HQ word afgeknald? nu hebben we gespeeld dat ik men moraal test bij helft van leger automatisch heb gefaald?!

als er nog 1 tank overblijft van een platoon kan die dan nog gewoon bewegen of heb je daarvoor nog een command tank nodig?
Johan ben vergeten te testen voor "lone survivor" mijn fout maar die fly heeft toch niks meer gedaan

zoveel te meer je speelt zoveel te moeilijker word het spel doeme toch
dice count 10
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by JasperVR » Sat Mar 22, 2014 11:20 pm

Een platoon waarvan de Platoon command dood van is, mag niet meer bewegen in de movement step. Als dat platoon in de COmmand Distance van je iC of 2iC is, mogen die een nieuwe Platoon Command aanduiden in het platoon.

Als je geen High Command (special characters), iC of 2iC meer hebt, faal je automatisch Company Morale checks.

Tanks moeten niet testen voor Lone Survivor. :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Post Reply