Errata en vragen

Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Thu Oct 04, 2012 9:38 am

wapens hebben hier niks bij te zien, wel het aantal models in een team. het is ook zo dat dit een public playtest is. het kan goed zijn dat er ongebalanceerde dingen insteken. als er echt na verloop van tijd blijven problemen opduiken moeten we er maar een huisregel over maken.

wil graag een squat team maken met gretchins, heb een goed verhaal, maar totaal geen models hiervoor. Heb er wel wat ge vonden, maar dan kost het weer geld. dat is de reden waarom ik in de eerste plaats necron begon te spelen. had er toch al 160 van liggen :) .

@Stijn: heb je al wat scenarios gelezen?

en wat Jakke betreft heeft Glenn gelijk. staan eigenlijk niet echt achter, mag een team maken van 1200 teef.
conect'r dice 9
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Thu Oct 04, 2012 12:03 pm

extra mannetjes dat is het probleem, heb maar 1000p kunnen gebruiken
Genestealers. Anders had ik 4 ventjes meer of betere armor saves
dice count 10
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Wed Oct 10, 2012 12:15 pm

heb nog een probleempje

grots zijn voor technology en armory Orks maar zijn ze dat ook voor de verschillende klanz?

dus mag ik met andere woorden een gretchin "deffskull" maken?
dice count 10
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Errata en vragen

Post by JasperVR » Wed Oct 10, 2012 12:46 pm

Ja ik denk het wel.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Errata en vragen

Post by JasperVR » Wed Oct 10, 2012 3:44 pm

Apropos, uw ork nobz liggen in den ingelberts, Stijn :p
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
Myrdim
Master
Posts: 493
Joined: Sun Aug 05, 2012 1:52 am

Re: Errata en vragen

Post by Myrdim » Wed Oct 10, 2012 7:32 pm

Fluffwise zou ik daar toch aan twijfelen. Geen enkele ork zou een gretchin in zijn clan dulden
"Don't blink"
-The Doctor
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Errata en vragen

Post by JasperVR » Wed Oct 10, 2012 7:44 pm

Probleem is dat Grotz niet gebruikt kunnen worden in dit spel zoals in de fluff...
In de fluff worden grotz gebruikt als levende schilden voor de orks, om over mijnenvelden te lopen enz. In het spel zit ge na 3-4 gewonde Grotz al aan uw breakingpoint (nen ork die zich terugtrekt omdat een paar van zijn slaven neerliggen???).
Dus ofwel verstopt ge uw Grotz in een gebouw heel het spel wat tegen de fluff is, ofwel gebruikt ge uw grotz zoals in de fluff, waarmee ge al vrij snel het spel verliest.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Wed Oct 10, 2012 8:55 pm

CHEERLEADER!!!
dice count 10
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Wed Oct 10, 2012 10:25 pm

een 8 als Ld is toch zeker niet slecht. met een cheerleader en advancements (+Ld en re-rolls) is het zeker te doen. wat moet iemand dan zeggen die enkel mutants of ratlings speelt.
je maakt je eigen verhaal he. uw big shoota's waren jammed ,1 orc was out-of-action en in één melee fase gaan er 4 gretchin neer tegen 1 tegenstander. ge zoudt voor minder gaan lopen.
dus denk dat het hele Ld verhaal nogal meevalt, net zoals het pinned verhaal.

wat we eventueel wel kunnen doen is voor de races die geen clan kunnen kiezen er zelf verzinnen. ben niet zo sterk in dat hele fluff gedoe, maar denk aan bv night goblins: ignore low light conditions. iemand die hier omtrent ideëen heeft mag ze altijd laten weten. als we er een stuk of 8 per race kunnen maken maakt dit het spel weer wat uitgebreider. (misschien kunnen we dan een grotclan maken met meer Ld :P )
conect'r dice 9
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Errata en vragen

Post by JasperVR » Wed Oct 10, 2012 10:45 pm

stijn ik had uw post scheef gelezen, voor de een of andere reden dacht ik of ge vroeg of ge Grotz een deff-gun moogt meegeven...
Ik denk idd niet dat Grotz in een clan binnen mogen, gezien dat maar slaven zijn. (Alhoewel in Gorkamorka alst me goe bijstaat er ook Gretchin clans waren? Iig was daar een communistische-revolutionaire Grot-beweging)

't Staat wel vaag in: "Orks and Gretchin are derived from the same gene stock and have a shared history, ‘kultur’ and tech level. Gretchin therefore count as Orks when it comes to proficiency with weapons and items, shopping, and so on, so they use the Ork armoury."
Dus in dat opzicht kunt ge nog twijfelen.
Maar bvb de Goff-clan versterkt de True Grit skill die orks hebben, dus zou het wel heel vreemd zijn moesten Grotz die dus geen True Grit hebben toch plots enkel een Fleshwound krijgen op een 1,2,3 ipv op een 1...
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Post Reply