Page 1 of 2

House rules

Posted: Sun Sep 30, 2012 5:30 pm
by queelocke
pinned: face down ligt plat op zijn buik
down: face up

3FFA: underdog bonus, gemidelde van je 2 tegenstanders gebruiken als referentie.

Post upgedate lijst telkens bovenaan je lijst topic. (zodat anderen kunnen zien hoe je gang ervoor staat en eventueel fouten in je voor of nadeel kunnen rechtzetten)
Post lijst na aantal battles gewoon onder je upgedate lijst.
In je lijst zet je ADVANCEMENTS apart van je BONUS SKILLS door race,career, etc sinds deze geen extra 5 punten zijn.
Hou aantal gespeelde spellen bij.

Re: House rules

Posted: Sun Sep 30, 2012 5:42 pm
by queelocke
deze topic is bedoeld voor suggesties en discusies van houserules de bovenste post zal ik bijwerken en deze regels zijn dan ook van toepassing

3 players: ik zou niet alle scenarios gebruiken bv base attack is heel moeilijk
deployment de eerste speler kiest of een hoek en dan 18" of een zone van 18" breed en 6" diep aan een tafel zijde (kan iedereen hier iets bij voor stellen?) de andere spelers stellen hun teams dan op in een in de tegenoverstaande hoek of tafelkant
tegen Glenn en Jasper heb ik zo opgesteld maar Jasper had een veel te grootte deployment zone naar mijn mening. Doordat die de hele tafel breedte kon gebruiken zou daar in het vervolg slechts een zone van 18" (9" van het midden naar beide zijkanten en 6" naar midden van tafel)

Re: House rules

Posted: Sun Sep 30, 2012 6:55 pm
by JasperVR
Ik ben akkoord, mijn deployment zone was te groot... ik had daarna overdeployed dicht bij u om aan de grotere concentratie Loot Tokens te geraken, wat tot gevolg had dat ge zowel door mij als door Glenn aangevallen werd, en enkel nadat gij weg waart begonnen wij ook te vechten ... (Waarna hij mij compleet vermorzelde met !! 1 !! space marine :D )

Re: House rules

Posted: Sun Sep 30, 2012 11:29 pm
by Glenn
Logisch...
Het waren 2 grotz en een weirdboy zonder equipment :p

Maar inderdaad, de gene met de tafelrand zou in het midden ergens moeten opstellen.

Beste table edge doordat de tegenstanders de anderen kiezen FTW :p

House rule suggestions:
3FFA: underdog bonus, gemidelde van je 2 tegenstanders gebruiken als referentie.
Post upgedate lijst telkens bovenaan je lijst topic. (zodat anderen kunnen zien hoe je gang ervoor staat en eventueel fouten in je voor of nadeel kunnen rechtzetten)
Post lijst na aantal battles gewoon onder je upgedate lijst.
In je lijst zet je ADVANCEMENTS apart van je BONUS SKILLS door race,career, etc sinds deze geen extra 5 punten zijn.
Hou aantal gespeelde spellen bij.

Re: House rules

Posted: Mon Oct 01, 2012 12:36 pm
by queelocke
mischien nog een idee voor triotjes

Not on my turf: het spel speelt zich af op het grondgebied van de "derde" speler.
zijn figuren stellen de locals voor die daar wonen en mogen dus de hele tafel gebruiken voor deployment.
verder krijgt hij ook nog het verschil in punten aan recruits (human, gretchin) gewapend met autoguns of andere "mindere" wapens je kan deze ook een beetje random maken. Die recruits tellen niet voor bottle testen (je team is vooral kost wat het kost zijn homeground aan het verdedigen) townsfolk beweegt wel random D6 en op een "logische" manier (springen dus nergens dwaas naar beneden, zoeken eerder cover op dan in de open te gaan staan zwaaien) tot als ze binnen 6" van leader staan gestaan hebben die geeft dan commandos.

Re: House rules

Posted: Thu Oct 11, 2012 1:13 am
by Glenn
Dus dan stellen de andere 2 gewoon op (lange tafelrand)?

Dan is de vraag: ''wie is de 3e speler?''
Degene met de laagste punten? (voor een meatshield en slagkracht)
Of net niet (easy kills,targets,exp?)

Of gewoon random? Heeft zo zen voor en nadelen.



Of wordt dit een 2tegen1 ?

Re: House rules

Posted: Thu Oct 11, 2012 6:56 pm
by JasperVR
Ik denk dat het het beste is om in dat geval de meeste met de hoogste Gang Rating die 3e persoon te laten zijn, voor de redenen die ge zelf hebt vermeld ;)

Re: House rules

Posted: Fri Oct 12, 2012 3:30 pm
by Glenn
Vraag: Wat te doen als je een advancement rolt die niet mogelijk meer is?
(bv: Een extra statistiek terwijl je het maximum al bereikt hebt.)

Voorstel:
Telt dan als een random skill genereren.


Andere voorstellen:
Opnieuw op de tabel rollen. [kan lang duren]
Een skill kiezen. [vond ik een beetje te goed]

Gedachten?

Re: House rules

Posted: Fri Oct 12, 2012 5:44 pm
by queelocke
dikwijls is er nog een andere ws of bs, i of ld
dan zou ik die andere pakken.
Als je die al hebt zou ik opnieuw rollen, kan lang duren maar denk dat dat het zuiverste is.
Kiezen zou ik nooit niet doen

heb ook wel gemerkt dat de meeste omhoog kunnen gaan in M maar ben dat nog nergens tegengekomen

heb nog een idee voor voor advancement, als je dubbel 6 rolt kan je ook kiezen voor een extra career
of bv vanaf een bepaald level of als de stat line vol is.

Re: House rules

Posted: Fri Oct 12, 2012 9:16 pm
by Toon
nooit niet is altijd :P

dat van die extra carreer is al. als je alle skills van een carreer hebt mag je een anieuwe bij kiezen. staat ergens in de regels.