Clubtoernooi 40K deel III

MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Clubtoernooi 40K deel III

Post by MaartenV » Wed Sep 12, 2012 8:42 pm

Greetings 40K fanatics


Voor het derde deel van ons 40K clubverhaal spelen we 1750p en meteen het eerste toernooi met 6e editie regels.

Zoals eerder geldt de regel dat je komt met het leger waar je de vorige manches mee gespeeld hebt.

Om het aanpassen aan 6e editie niet moeilijker te maken dan het al is, gaan we ons aan de standaard manier van opstellen en de missies 1 en 2 van de rulebook houden. Let op 6de editie heeft inmiddels al een faq gekregen alsook alle codexen.

De enige aanpassingen:

Fortifications mogen gebruikt worden, maar de opstelling van het terrein zelf wordt niet gekozen door de spelers. Het terrein blijft staan zoals je het aantreft.

Warlord traits: je rolt eerst een D6 en pas daarna kies je welke tabel je wil gebruiken. Dit om de warlord traits wat meer gewicht te geven.

Special characters zijn toegelaten en ook Allies mogen gebruikt worden maar in je allied detachment mag je geen special characters gebruiken


10u-13u: Battle 1: Crusade volledig zoals in het boek

13u30-16u30: Battle 2: Purge the alien volledig zoals in het boek


Who's in?


Opmerkingen laat maar horen
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by Jakke » Wed Sep 12, 2012 10:18 pm

wil gerust meedoen maar weet mijn lijst niet meer, of mag die wel anders zolang als ik maar met Blood Angels kom?
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by SCHPOEFT » Wed Sep 12, 2012 10:58 pm

Ik kom en ben reservespeler.
Groeten
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by Glenn » Wed Sep 12, 2012 11:09 pm

Je moet gewoon met dezelfde Codex komen spelen Jakke.
Dus gewoon met je Blood Angels, moet helemaal niet lijken op je vorige lijst.


Voor het tornooi zou ik nog iets extra toevoegen. Enkel de objectives en killpoints lijkt me een te random resultaat te geven.
Voor elke 200 armypoints "weg" van je tegenstander krijg je een extra VP.
Volledige punten voor een gewiped squad, de helft van de punten voor een squad onder halve kracht,
charachters/monstrous creatures krijg je de helft van de armypoints als ze minder dan de helft van hun wounds over hebben,
de helft van de punten voor een immobilised voertuig, de helft van de punten voor een voertuig dat al zijn wapens kwijt is.
(Dus als het voertuig immobilised is en al zijn wapens kwijt is, is het zijn volledige armypoints waard ook al is het niet destroyed.)

Gedachten?
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by MaartenV » Thu Sep 13, 2012 6:55 pm

Ik ben zeker niet tegen Glenn maar ik denk dat de bedoeling van 6th net is het spelletje nog meer weg te sturen van "de bedoeling is de andere speler zo snel mogelijk aan frut te schieten/kloppen naar objectives etc" natuurlijk helpt het killen van units meestal wel bij het behalen van objectives.

Ik zou denken met één scenario met capture objectives en één met kill points je al verplicht ben enigszins te balanceren? Ik zou het dus op de standaard manier willen proberen?

Wat denkt de rest

Jakke idd Blood angels nemen maar keuze van je units moet niet hetzelfde zijn als vorige keer
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by Glenn » Thu Sep 13, 2012 7:24 pm

Dat zou betekenen dat als je 1 model van een 10 man (of meer) squad achterhoud er helemaal geen punten worden toegerekend aan de spelers met killpoints.
Of als je een landraider dood evenveel punten krijgt als je een rhino dood....

Voor Tyranids is het dan ook gewoon hersenloos gaunts spawnen met de tervigons in scenario 1 omdat er toch geen nadelen zijn.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Tutor
Warrior
Posts: 34
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:55 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by Tutor » Fri Sep 14, 2012 8:55 pm

Ik weet niet of ik zelf kan meespelen maar toch mijn inbreng. Ik zou juist het tegenovergesteld pleiten: alleen maar punten voor objectieven en niets voor kills. Uiteindelijk is het een war game en ik moet de eerste oorlog nog vinden die gewonnen is omdat je meer soldaten hebt kunnen ombrengen dan de andere. :D

Maar serieus: in spel termen zou het best wel fijn zijn om alleen op objectieven te spelen. Je zou veel creatiever met je units kunnen omgaan en bovendien moet je dan een gebalanceerd leger maken.
systeem met veel punten op kills:
Je maakt bij voorkeur een volledig schietkraam of een groot rugby team. In het eerste geval probeer je alles neer te leggen voordat de vijand bij je is. En als hij wat kort bij komt ga je snel lopen. Er is toch niets te bewaken of te claimen. In het tweede geval probeer je zo snel als mogelijk naar de vijand te lopen. Het maakt niet uit waar je uitkomt zolang als je maar bij de vijand uitkomt. In beide gevallen werken legers het best die min-max spelen: of allemaal schieten of allemaal cc.

systeem met alleen objectieven:
Als je alleen schieten hebt dat gaan er zich misschien objectieven in cover bevinden of uit line of sight waarop zich een matig sterke cc unit parkeert en die krijg je er niet meer af. Met andere woorden je hebt ook cc nodig omdat je sommige units zich nu eenmaal niet goed laten doodschieten en als die paar units nu net het spel kunnen winnen gewoon door er te zijn op het objectief is dat een probleem. Je moet immers in cc die gaan weg jagen.
Als je alleen cc speelt dan kan je de units rond het objectiev wel wipen maar je kan niet helemaal tot in een uithoek joggen om daar de vijand doodt te slaan want dan ben je niet tijdig terug bij een objectief om relevant te zijn. Met andere woorden je moet ook schieten spelen om de vijand op lange afstand te kunnen uitschakelen zonder daar overmatig veel punten tegen aan te gooien door een hele cc unit er naartoe te sturen

Moraal van het verhaal. Volgens mij is meer objectief punten = meer gebalanceerde lijsten en meer kill punten = meer min-max lijsten.

Er is ook wel een probleem met alleen objectief punten voor een tornooi: Het is moelijker om een rangschikking te maken.
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by Glenn » Sat Sep 15, 2012 6:41 am

2e scenario is enkel killpoints, betekende volledig uitroeien van squads.
1 ventje over van de 30 in het squad? Jammer je krijgt geen punten.
(zo is het op de moment toch)
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by sanguinius » Sat Sep 15, 2012 11:23 am

Ik speel normaal gezien mee.

grz

Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: Clubtoernooi 40K deel III

Post by MaartenV » Sun Sep 16, 2012 7:54 pm

Ik zou het voorlopig zoals in het boek willen houden, ik voorzie nog een tabel waarin het verschil in victory points massacre-win-draw-loss bepaalt.


Niets houdt je tegen om tijdens de 4e manche je voorgestelde regel te hanteren Glenn.



Groeten
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Post Reply