Clubkampioenschap Fantasy deel 3

User avatar
Alex
Corsair
Posts: 166
Joined: Sun Aug 05, 2012 1:36 am

Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by Alex » Thu Aug 16, 2012 7:38 pm

Generals! Your time has come...

Op het derde deel van het clubkampioenschap spelen we 2 battles met 2000pts. Deze zal op de 23e september plaatsvinden. Iedere deelnemer krijgt sowieso een Conect'r dobbelsteen, de winnaar krijgt er een extra. De tegenstander voor de eerste battle zal door een dobbelsteen bepaald worden, voor de tweede battle gebruiken we het Swiss systeem.

Tijdschema:
10u: iedereen aanwezig, tafels klaarzetten, loting ronde 1
10u15 - 13u: eerste battle
13u - 13u30: middagpauze
13u30 - 16u15: tweede battle
16u30: bekendmaking resultaten

Elke vernietigde of fleeende unit op het einde van de battle telt voor alle victory points. Units, characters, monsters, chariots,... onder half strength/wounds telen voor de helft van hun punten. Al de rest zoals in de rulebook/

Punten verdeling: (eerste kolom command points winnaar, tweede cp verliezer, derde en vierde onder en bovengrens voor verschil in victory points)

13---12----0-----149
14---11----150---299
15---10----300---449
16----9----450---599
17----8----700---849
18----7----850---999
19----6----1000--1149
20----5----1150--1299
21----4----1300--1449
22----3----1550--1699
23----2----1700--1849
24----1----1850--1999
25----0----2000+


Battle 1
The night swirled as the clouds above revealed the face of the moon. They had been advancing toward the enemy lines for nigh on an hour now, they had to be close. The scouts had come back with dire news, not a league distant the enemy had set up their camp. The troops had received their orders: a surprise attack in the dead of the night. The only problem was that one of the enemy scouts was sighted on the edge of their camp when they set out and so far no-one had brought back his head.. So the enemy might be creeping up on them, and with the current cloud cover... This could turn out to be an interesting night.

Setup: Meeting Engagement uit de rulebook (pagina 149) met de volgende aanpassingen: in plaats van 12" uit elkaar te beginnen beginnen we 16" uit elkaar (beide kanten 8" van de middenlijn ipv 6").

Special Rule: Night attack. Aangezien we 's nachts spelen is de afstand die de troepen kunnen zien nogal beperkt. Hoever het zicht zich strekt wordt bepaald door aan het begin van elke game turn een artillery dice te smijten en het resultaat te vermenigvuldigen met 3. Dat is de afstand in inches dat er gezien kan worden voor alle LOS verbonden acties (chargen, magic missiles, schieten,...). Als er een misfire gesmeten wordt breekt de maan door en kan heel het veld gezien worden.


Battle 2
Just come into the temple he said, we'll be safe here he said. Now look at where we are! General my a**. It wouldn't even surprise me if this happened to be the bloody Chaos Wastes!! The sweltering heat alone is killing me.. and who knows what kind of surprises this land has in store for us...

Door onvoorziene omstandigheden is heel het leger in de Wastes terecht gekomen. Smijt in het begin van elke player turn een D6 en pas het bijhorende effect toe voor de rest van die turn (waar toepasselijk).

1: Torrential rain: all to hit rolls krijgen een -1 (shooting en close combat). Alles dat geen BS gebruikt om te hitten moet eerst een 4+ smijten op een D6.
2: Sweltering Heat: alles met een armour save van 4+ of beter krijgt -1 movement.
3: Violent Winds: smijt een scatter dice om de bordkant van waar de wind komt te bepalen. Alle magic missiles en shooting dat direct tegen de wind in gaat heeft -6" range, alles wat met de wind mee is +6". Zijwinden hebben geen effect.
4: Quicksand: bepaal 1 random unit op heel de tafel (friend and foe). D6 modellen in die unit (single models slechts 1) nemen een initiative test, indien deze gefaald is nemen ze een armour save. Als deze gehaald is nemen ze een wound met geen saves allowed.
5: Magical Boost: alle channeling krijgt een +1.
6: Harpy Attack: bepaal een random unit op heel de tafel (friend and foe). De harpies doen 2D3 S4 hits op deze unit.


Algemene bijkomende regel: iedereen die zijn hele leger geschilderd heeft mag 1 keer tijdens de battle eender welke dobbelsteen herrollen, dit mag een scatter of artillery dice zijn, een D6 om te hitten, wounden, armour save, ward save, een dobbel om te casten of dispellen, een van de random events... noem maar op, 1 keer eender welke dobbel.

Iedereen mag meedoen, hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar enkel diegenen die voldoende delen van het clubkampioenschap meedoen kunnen spelen voor het clubkampioenschap.

Aanwezigen:
Alexander
Bart
Jasper
Steven
Fitz
Kris J
Peter
Bram
Maarten P
Johan
Jakke
Sam
Tim
Last edited by Alex on Wed Sep 19, 2012 1:39 pm, edited 7 times in total.
Dice Count: 23
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by MaartenV » Thu Aug 16, 2012 9:58 pm

Goed idee om volledig geschilderde legers een voordeel te geven Alex, ik hoop er bij te kunnen zijn
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by SCHPOEFT » Thu Aug 16, 2012 10:02 pm

Ziet er goed uit Alex
Ik hoop er ook bij te zijn.
Leuke regelset en de bonus voor all painted is goed gevonden.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by JasperVR » Thu Aug 16, 2012 11:06 pm

Ai, al die regels tegen ranged... :shock: Allez, wel een reden om men leger te schilderen, alsk eindelijk eens men basing glue krijg van den ingelberts :p
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
mannfred
Corsair
Posts: 157
Joined: Tue Aug 07, 2012 9:01 am
Location: Tielt-Winge

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by mannfred » Fri Aug 17, 2012 3:45 pm

(vampire) count me in ! :evil:
"Argentum non habemus, aurum sed valemus"
Famous quote of mercenary captain Kajote Ugly after capturing yet another empty treasure chest
User avatar
Fitz
The Toy-Boy of Brionne
Posts: 89
Joined: Tue Aug 07, 2012 6:46 pm

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by Fitz » Fri Aug 17, 2012 3:59 pm

Ik zal met mijn Bretoentjes voor wa licht id duisternis zorgen :idea:
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by queelocke » Fri Aug 17, 2012 6:23 pm

ga ook proberen te komen

"basing glue"? klinkt als "overpriced woodglue"
dice count 10
kris
Banshee
Posts: 66
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:41 am

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by kris » Fri Aug 17, 2012 7:53 pm

ik zal er ook zijn
User avatar
Petrod
Consumer of Great Vessels of Beer
Posts: 227
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:46 am

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by Petrod » Fri Aug 17, 2012 11:47 pm

Als FITZ zegt :P Ik zal met mijn Bretoentjes voor wa licht id duisternis zorgen :P

Dan zal ik komen om Duisternis te brengen daar waar Licht komt :evil:
Tevens zal het groene gespuis in het kielzog van Chaos volgen .MAW Brompie is er ook bij.
We are the Warriors of Chaos!
The Vanguard of your destruction!
Heralds of Darkness!
The pinnacle of your bedlam!
Now DIE MORTALS!
User avatar
Fitz
The Toy-Boy of Brionne
Posts: 89
Joined: Tue Aug 07, 2012 6:46 pm

Re: Clubkampioenschap Fantasy deel 3

Post by Fitz » Sat Aug 18, 2012 12:22 am

Da's nie eerlijk hé als de great unclean one met zijnen buik voor de zon ga staan is't op slag donker.
Post Reply